WIADOMOŚCI

Webber: bum, bum, bum i do domu
Webber: bum, bum, bum i do domu
W obliczu dążenia Formuły 1 do poprawy widowiska poprzez zwiększanie liczby manewrów wyprzedzania podczas wyścigu i otwieraniu się ekip F1 na fanów, Mark Webber żałuje, że ze sportu zniknęła tradycja wywieszania przez kierowcę flagi w trakcie pokonywania okrążenia zjazdowego po odniesieniu zwycięstwa.
baner_rbr_v3.jpg
Australijczyk przyznał, że chciałby aby ta tradycja powróciła. FIA zakazała jej jednak kilka lat temu kierując się względami bezpieczeństwa.

„To było piękne” mówił Webber. „Zawsze wspaniale oglądało się Ayrtona Sennę z brazylijską flagą i Nigela Mansella z flagą Wielkiej Brytanii. To było dobre przesłanie dla sportu i fanów- wyglądało wspaniale i oddawało pasję.”

„Teraz procedurą po zwycięstwie jest zdjęcie kasku, szybki sprint na podium, szybkie zejście z podium- bum, bum, bum i można jechać do domu” podsumowywał w wywiadzie dla oficjalnej strony F1 dzisiejsze zwyczaje Webber.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

36 KOMENTARZY
avatar
polert

10.05.2011 10:33

0

bum bum bum ;) Chyba tam w RedBullu robią mu bum bum bum :D


avatar
robtusiek

10.05.2011 10:40

0

Dzieci dorastają szybciej, świat kręci się szybciej...życiowy sprint. Tylko F1 jest wolniejsza:)


avatar
aerton

10.05.2011 11:33

0

Ma facet rację, kiedyś formuła była inna. Było w tym więcej pasji a mniej komercji.


avatar
beltzaboob

10.05.2011 11:44

0

Jak przestał zgrywać primnadonne pokrzywdzoną, trudno gościa nie lubić. Tu też sporo racji ma.


avatar
LowGLoco

10.05.2011 12:00

0

Rozumiem, że gdyby jechał z flagą wszystko trwało by znacznie dłużej? Heh. Lepszy efekt i podkreślenie zwycięstwa dało by wytyczenie jednego miejsca na pokaz (popis) dla kierowcy + jedno okrążenie na zebranie resztek gumy. A tak całkiem serio to faktycznie szybko się to wszystko kończy i jakoś tak bez smaczku...


avatar
Wiater

10.05.2011 12:15

0

Ma 100% racji. Nawet palenie gumy powinno być dozwolone oczywiście dla zwycięzcy ;) A flaga to już w ogóle świetna historia, można dumnie zaprezentować skąd się pochodzi ;) Formula zeszła na psy. DRS psuje bazdzo wiele, bo wyprzedzanie jest zbyt proste, a do tego coraz wiecej zamieszania. Opony pirelli ok, ale skrzydło do wywalenia.


avatar
matt89bp

10.05.2011 12:42

0

ej a słyszeliscie, że podobno Vettel na podium nie mgół napić się szampana bo w Turcji obowiązuje zakaz spożywania alkoholu osobom ponizej 24 roku życia? Nie wiem czy to prawda i czy ktos to juz pisal


avatar
Ilona

10.05.2011 12:52

0

7. matt89bp - tak to prawda, mówił o tym Christian Horner. Sebastian w Turcji nie mógł pić alkoholu, ze względu na wiek.


avatar
abdulek

10.05.2011 12:54

0

Gratulacje dla monika29 za typowanie ostatniego GP.Trafiła max.punktów.Ale szczęściara!


avatar
modafi

10.05.2011 12:57

0

ale przecież pił


avatar
bumpp

10.05.2011 13:15

0

Redaktorze ! Z końca pierwszego zdania tej notatki zabierz słowo "flagi" i włóż je między słowa "kierowcę ........w trakcie". Wtedy będzie można zrozumieć o co Ci chodziło.


avatar
chris22221

10.05.2011 13:20

0

Pil !!! ale bez alkocholowe!?? moze !!!


avatar
rzadki

10.05.2011 13:41

0

6. Wiater 2011-05-10 12:15:37 (Host: *.ssp.dialog.net.pl) ...Formula zeszła na psy. DRS psuje bazdzo wiele, bo wyprzedzanie jest zbyt proste, a do tego coraz wiecej zamieszania. Opony pirelli ok, ale skrzydło do wywalenia. Jeszcze w poprzednim sezonie wszyscy narzekali : mało wyprzedzania - nuda. Ty nie? Jak jest więcej wyprzedzania to źle. Idź na kręgle!


avatar
kumahara

10.05.2011 14:51

0

Przyłączam się do gratulacji dla @ monika29, świetny strzał, brawo! Mark ma rację, powinno się bardziej celebrować zwycięstwo.


avatar
kumahara

10.05.2011 14:55

0

DRS jest naprawdę świetny, nie wpłynął jakoś szczególnie na wyniki ale jak bardzo podniósł widowiskowość wyścigów, i o to chodzi, wolę tak jak jest teraz niż nudne karawany.


avatar
saint77

10.05.2011 16:33

0

@2. robtusiek - czasem lepiej jest zwolnić niż pędzić na złamanie karku, chociaż akurat do F1 to się nie odnosi. Ale że dzieci dorastają szybciej teraz to fakt. I ogromnie mi ich szkoda, bo w tym pędzie wiele tracą. Teraz wbrew pozorom dzieciaki mają trudniej niż 20-30 lat temu.... Niedługo na emerytury będą przechodzić po 40-ce..


avatar
saint77

10.05.2011 16:35

0

@7. matt89bp - powinni dać mu tego szampana dla dzieci - bambino czy jak mu tam:)))


avatar
Samurai_Hideto

10.05.2011 17:16

0

Piccollo!


avatar
lukasz1

10.05.2011 17:19

0

7. matt89bp A ja słyszałem że w f1 na podium kierowcy dostają bezalkoholowy szampan.


avatar
elin

10.05.2011 17:45

0

Zgadzam się - kierowca powinien mieć możliwość bardziej spontanicznego świętowania wygranej. A przejazd z flagą lub palenie gumy, byłyby znacznie ciekawsze dla widzów, niż oglądanie palców ( palca ) zwycięscy ;-).


avatar
elin

10.05.2011 17:59

0

19. lukasz1 - ale, to ( chyba ) tylko w krajach arabskich ... Wątpię, aby np. Kimi Raikkonen tak chętnie " degustował " szampana na podium, gdyby chodziło o trunek bezalkoholowy ;-).


avatar
Ataru

10.05.2011 18:11

0

13. rzadki, tak, zdecydowanie DRS psuje widowisko, kiedys panie to byly wyscigi, procesja jak sie patrzy, a teraz sie wyprzedzaja, no przeciez tego sie nie da ogladac! :-)


avatar
Marti

10.05.2011 18:23

0

Oj gdyby Vettel machał jeszcze co 2 tyg. swoją flagą, mogłoby się to źle skończyć dla wielu naszych rodaków, bum bum bum-owe ataki serca byłyby normą ;))


avatar
krzysiek000

10.05.2011 18:36

0

22. Ataru Tyle że jak dla mnie takie wyprzedzanie jest dosyć niesprawiedliwe. Dlaczego ktoś kto jest z przodu ma zakaz używania tej części? Jak się ma 15 km/h większej szybkości, to po prostu wyprzedzić wypada. Najbardziej mi szkoda Rosberga, który właściwie tracił pozycje przez ten system, a z kolei Massa to w większości wyprzedzał tylko kiedy ten system stosował.


avatar
kumahara

10.05.2011 18:44

0

Że się wtrącę, szanse są równe a zasady proste i nie ma tu żadnej niesprawiedliwości.


avatar
Ilona

10.05.2011 22:26

0

Może nie tyle niesprawiedliwe, co zbyt przewidywalne i większości już nie wyprzedzanie, a mijanie.


avatar
maciejwilq

10.05.2011 22:52

0

Potwierdzacie Panowie fakt, że Polackom ciągle w d... źle i wiecznie narzekają :) wiadomo że DRS jest świetnym rozwiazaniem!!


avatar
devious

11.05.2011 04:15

0

jak Rosberg tracił pozycję przez DRS to równie dobrze mógł okrążenie później ją odzyskać, czyż nie? ale on (i wszyscy inni) jej nie tracił przez DRS tylkp przez... brak tempa! czy nikt tego nie widzi? po raz pierwszy w historii właśnie F1 stała się sprawiedliwa, tzn. jeżeli jesteś szybki to przebijasz się do przodu, jak jesteś wolny to spadasz w dół stawki... na tym chyba polega ten sport? powinna wygrywać kombinacja najlepszy kierowca+bolid+strategia+opony... a do niedawna nawet słaby kierowca pokroju Piqueta Jr. czy Pietrowa na określonym torze mógł w przeciętnym bolidzie blokować do usranej śmierci rywala... ile takich wyścigów juz było? setki... w Hiszpanii czy Węgrzech zawsze tworzyły sie korki i procesje, mogłeś być 1,5s szybszy na kółku i nie wyprzedzić nikogo... teraz jak jesteś szybszy to idziesz do przodu - jak stracisz tempo to spadasz... Alonso wyprzedził Webbera, potem Webber mu się zrewanżował, czy ktoś był poszkodowany? a bez DRS obaj jechaliby jeden za drugim niezależnie kto byłby szybszy z tej pary - wygrałby ten szybszy po starcie albo w boksie... i OK DRS nie jest cudowny i niszczy szanse słabszych - i poprawia szybszych - ale jednak od strony sportowej to właśnie szybszy powinien wygrywać, czyż nie? i w zeszłym roku w Abu Dhabi Alonso by nie utknął na cały wyścig za Pietrowem, mielibyśmy z DRSem wspaniały wyścig i emocje, walkę o MŚ pewnie do samego końca (bo Alonso by się przebijał, ale Webber też i by go gonił - a swoje dorzuciliby Rosberg i Kubica) - a zamiast tego były nudy i oglądanie Alonso, który doganiał Witka w zakrętach ale odstawał na prostej i tak w kółko... to ja juz wolę te DRSy ;)


avatar
devious

11.05.2011 04:19

0

*ale zgadzam się, że DRS powinien tylko wspomagać szanse wyprzedzenia na dohamowaniu lub wyjściu z zakrętu a nie sprawiać, ze ktoś kogoś mija bez problemu na prostej... bo to faktycznie powoduje tylko chaos i jest mało ekscytujące - ale sprawiedliwe ze sportowego punktu widzenia ;) póki co DRS debiutuje i brakuje sędziom doświadczenia jeszcze - jak idealnei zestawią długości stref to myślę będzie fajnie ;)


avatar
bako

11.05.2011 07:14

0

monika29 powinna dorabiać jako jasnowidz.


avatar
leo_

11.05.2011 20:05

0

Jeśli w Turcji wyprzedzanie było zbyt łatwe, to można je nieco utrudnic przez dopasowanie strefy wyprzedzania do danego toru (np skrócenie długości strefy). Myślę, że jest to tylko kwestia czasu, żeby się tego decydenci nauczyli. I będzie OK.


avatar
Lex

11.05.2011 22:23

0

To nie jest wyprzedzanie w walce tylko wymijanie. I przez to wymijanie będzie jeszcze mniej prawdziwego wyprzedzania. A blokowanie i walka o pozycję były równie ekscytujące co wyprzedzanie. Sorry ale co to za mistrz który nie potrafił sobie poradzić z Petrovem? Sfrustrowany, za bardzo chciał... zachował się trochę jak młokos i miał na co zasłużył.


avatar
Budyn_F1

12.05.2011 18:35

0

heh bum bum bum


avatar
Ataru

12.05.2011 20:59

0

32. Lex, to kto na tym torze jechal pod prad?!


avatar
karol130684

13.05.2011 19:06

0

Fakt szybkie to świętowanie, ale nie zapomnijcie, ze np. Vetel bije ostatniego kierowce w stawce o co najmniej dwa okrążenia i śmigając z flaga po torze raczej by przeszkadzał tamtym w walce o lepsze pozycje.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu